Autoriseret værksted
Vi holder din CUPRA godt kørende!
Du opdager først, hvad din bil har kostet, den dag du sælger den, men du kan gøre meget for at forebygge ubehagelige overraskelser. En servicebog med autoriserede CUPRA-signeringer betyder, at du tager din bil lige så seriøst, som vi gør. Og de fortæller en kommende køber, at vedkommende kan stole trygt på kvaliteten af reparationer og reservedele – og dét er naturligvis noget en køber sætter pris på.
Og vidste du, at får CUPRA Vejhjælp, når du bruger din autoriserede CUPRA-servicepartner? Se 10 gode grunde til at bruge autoriseret service her:
1. Direkte opkobling til fabrikken
Når din CUPRA er til service eller reparation hos en autoriseret servicepartner, bliver den, via værkstedets originale CUPRA-testcomputer opkoblet direkte til CUPRA-fabrikken. Derved sikrer du dig, at bilens software altid har den nyeste softwareversion, hvis der bliver foretaget en opdatering. Især opdateringen af motorstyringen kan være vigtig, da den har betydning for, hvor langt din bil kører på literen, og hvor meget den forurener. Samtidig sikres en korrekt kalibrering, som er nødvendig for, at bilens mange assistentsystemer fungerer korrekt, hvilket skaber den mest sikre kørsel.
2. Next generation mekaniker
Fra konventionelle motorer til hybride drivlinjer. Det kræver et bredt felt af kompetencer på de autoriserede CUPRA-værksteder – ikke mindst når biler med højspændingsbatterier skal håndteres sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Hos CUPRA er der arbejdet dedikeret med at sikre kompetencerne på alle CUPRA-værksteder i Danmark, med eksempelvis en dedikeret Højvoltsekspert- og Højvoltsteknikeruddannelse, investering i værktøj til arbejdet på hybridbiler, samt værkstedsindretning specifikt til denne type drivline, så vi er klar til at varetage din hybride CUPRA forsvarligt.
3. Den nyeste viden
Vi er eksperter i netop din bil, og vi ved derfor også, hvordan den behandles korrekt på værkstedet. Hver tekniker modtager løbende efteruddannelse, som udelukkende handler om CUPRAs biler og reparationen heraf. Den nyeste viden om CUPRAs modeller sikrer, at teknikeren effektivt kan finde og reparere eventuelle fejl, samt at udførelsen af reparationen er korrekt.
Derudover har vi et helt centralt team, som teknikeren løbende kan få faglig sparring eller hjælp fra. Vores tekniske team indsamler viden fra alle autoriserede CUPRA-servicepartnere i Danmark og sammenholder dem med CUPRA-fabrikken. Derfor er vi altid i besiddelse af den nyeste viden, den nyeste software og de nyeste løsninger.
4. CUPRA Service Cam
Hos CUPRA ønsker vi, at du skal føle dig tryg i forhold til kvaliteten af den service, du modtager, hver eneste gang du besøger os med din CUPRA. Vi ønsker at give dig en individuel og gennemsigtig oplevelse, der gør det nemt og bekvemt.
Med CUPRA Service Cam ønsker vi at give dig detaljeret viden om, hvorfor og hvilken service din CUPRA trænger til. Når du har afleveret din bil, optager vores mekanikere en video af de dele af bilen, der trænger til service og forklarer samtidig, hvorfor det er nødvendigt. Du får pr. sms eller mail tilsendt et link til denne videosekvens, så du får besked, uanset om du er på farten eller sidder derhjemme eller på jobbet. Med CUPRA Service Cam er det næsten lige så godt som at være med på værkstedet.
5. Specialtilpasset værktøj
Som en del af uddannelsen i at servicere en CUPRA, oplæres teknikeren i at bruge specialværktøj, som er tilpasset den enkelte bilmodel. Med dette værktøj sparer teknikeren tid, hvilket i sidste ende sparer dig penge. Samtidig sikres også den bedste behandling af din bil.
6. Fejl bliver forebygget
Autoriserede CUPRA-servicepartnere modtager hele tiden nye monteringsvejledninger og opdaterede tekniske data. Derved kan de, i tilfælde af fejl der skal udbedres eller forebygges, altid være på forkant, så der tages hånd om fejlen næste gang, at du kommer på værkstedet. Således kan nogle fejl forebygges før de opstår, og den store regning kan udeblive.
7. CUPRA Vejhjælp
Døgnet rundt. 365 dage om året. CUPRA Vejhjælp hjælper dig, hvis du oplever nedbrud eller er kommet ud for et trafikuheld. Når du altid får din bil serviceret hos en autoriseret CUPRA-servicepartner i henhold til serviceplanen, følger CUPRA Vejhjælp med til og med din bils 9. leveår. Læs mere om CUPRA vejhjælp her.
8. Originale reservedele
Avancerede og nøjagtigt tilpassede til din model. Hos din autoriserede CUPRA-servicepartner er du sikret, at vi altid har CUPRA Original Reservedele® på lager til din bil. Med vores originale dele er din CUPRA også 100% original efter reparation eller service.
9. Kulance
Hos din autoriserede CUPRA-servicepartner følges CUPRAs anvisninger altid, og du vil derfor være dækket af vores garanti. Hvis du altid bruger en autoriseret CUPRA-servicepartner kan du også, i mange tilfælde, tilbydes kulance efter garantiperiodens udløb. Dette betyder, at visse reparationer kan være delvist (og i særlige tilfælde fuldt ud) dækket, selv efter garantien er udløbet.
10. CUPRA Værkstedstest
Hos CUPRA er vi glade for at teste. Ikke bare din bil, men også os selv. Vi holder derfor løbende interne værkstedstests. Her påfører vi en testbil en række "fejl" og lader den gennemgå et normalt serviceeftersyn. På den måde kan vi kontrollere, at vi gør vores arbejde godt nok. For at sikre uvildigheden er det Teknologisk Institut, der står for udvælgelsen af de biler, der deltager i vores Værkstedstest.
Hvis du er interesseret i lade din personbil indgå i udvælgelsen, og den ender med at blive udvalgt, vil du for ulejligheden modtage et værdibevis på kr. 2.500,-, som du bagefter kan bruge på selve serviceeftersynet. Forvent et tidsforbrug på ca. 2 timer. Du kan naturligvis også bruge værdibeviset på CUPRA-tilbehør, CUPRA-merchandise eller servicering af en af dine andre CUPRA-biler. Værdibeviset gælder 2 år og skal bruges i forretningen, som har udført serviceeftersynet.
Skal din CUPRA på værksted?
Book tid til værksted her eller Kontakt din nærmeste servicepartner.