Our DNA:Racing:CUPRA e-Racing 2020.0.1.0 DK/DA

CUPRA tager ukonventionelle stier.

Innovation kan ikke eksistere uden at stille spørgsmålstegn ved reglerne. CUPRA Ateca og CUPRA e-Racer er drevet af en følelse af nysgerrighed og et ønske om at tænke kreativt ud over hvad der er, men hvad der kunne være.

For det første opfandt CUPRA Ateca en køreoplevelse. Inspireret af banen til gaderne er det en spændende SUV at køre med 300 HP, 4Drive og DSG-7. Og det er ikke alt. CUPRA Ateca kombinerer sportiness og elegance på én gang. Diskrete udvendige kobber detaljer, carbonfiber spejle og et blankt sort interiør at forkæle sig med.

Modsætning hertil opfandt CUPRA e-Racer en racingoplevelse. Som navnet antyder, er det en elektrisk konkurrencebil - verdens første nogensinde i turneringskategorien. En 100% elektrisk motor med 680 HK og op til 500 kW spidseffekt, der kan opretholdes i 10 sekunder. En opfindelse forud for sin tid. Avanceret e-teknologi, der beviser, at brølende ikke vinder løb. Ydeevne gør det.

Og hvem bedre end verdenskendte racemestere til at teste grænserne? Andrea Dovizioso, indehaver af 11 MotoGP-sejre, tog rattet i CUPRA Ateca. Jorge Lorenzo, 3-tiden MotoGP verdensmester, håndterede CUPRA e-Racer. Ved Castellolí, kun en times kørsel fra Barcelona. En bane med krævende hjørner, højdeændringer og endda en cross-over. Begge biler nåede tophastighed, mens de trodsede den mest basale regel på racerbanen. Se videoen for at se, hvad der skete.

I sidste ende er evolution vores eneste imperativ. Det er gennem den ukonventionelle sti, at vi kan fremhæve muligheder, udfordre status quo og foreslå en ny definition af moderne sportslige.