da:New FAQ:Hybrid & Elektrisk Information:CUPRA Charging Service DK/DA

Hybrid & Elektrisk Information

CUPRA Charging Service

Hvad er CUPRA Charging service?

Du skal ikke bekymre dig om, hvor du skal oplade din elbil. CUPRA Charging-tjenesten er en offentlig opladningsløsning til CUPRA-kunder, der giver dem mulighed for at oplade hvor som helst i vores netværk med et enkelt kort og en enkelt app. Det giver dig mulighed for at oplade ved mere end 600.000 offentlige ladepunkter i hele Europa. Du får alt, hvad du har brug for til dine opladningsbehov, via MinCUPRA-appen. 

Hvordan får jeg adgang til CUPRA Charging service?

CUPRA Charging-tjenesten er inkluderet i CUPRA CONNECT Services-porteføljen.  Det eneste, du skal gøre, er at downloade MinCUPRA-appen. For at abonnere på CUPRA Charging-tjenesten skal du oprette et CUPRA ID og abonnere på en af CUPRA Charging-planerne.

Hvor kan jeg oplade mit elektriske køretøj via CUPRA Charging?

CUPRA Charging giver dig adgang til et stort opladningsnetværk. Brug CUPRA-ladekortet i appen eller bilens infotainment til at finde de understøttede ladestationer.

Er CUPRA Charging også tilgængelig for PHEV?

Selvfølgelig – det kan bruges til alle elektriske CUPRA modeller. 

Hvilke typer opladning kan jeg få med CUPRA Charging?

CUPRA Charging giver adgang til alle typer offentlig opladning, uanset om det er AC og DC, og derudover kan du også bruge superhurtige IONITY-ladestationer.

Er det muligt at bruge CUPRA Charging til at oplade en bil, der ikke er en CUPRA-model?

Nej. Tjenesten tilbydes kun til CUPRA-kunder via MinCUPRA-appen.

Hvor kan jeg bruge CUPRA Charging Service?

CUPRA Charging Service er i øjeblikket tilgængelig i følgende lande: Østrig, Belgien, Frankrig, Italien, Spanien, Tyskland, Sverige, Danmark, Irland, Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien, Ungarn, Bulgarien, Finland, Estland, Letland, Liechtenstein, Litauen, Grækenland, Cypern, Malta, Kroatien, Rumænien, Luxembourg, Holland, Storbritannien, Norge og Polen.

Hvordan abonnerer jeg på CUPRA Charging service?

CUPRA Charging leveres gennem en Mobility Service Provider (MSP)-kontrakt mellem Elli, Volkswagen Group Charging-koncernen, og dig.

Hvordan og i hvilken form underskrives kontrakten om mobilitetstjenesteudbyder (MSP) mellem Elli og kunder?

Der er ingen fysisk kontrakt, der skal underskrives. I stedet indgås kontrakten digitalt via kunderegistrering. Du skal acceptere servicevilkårene som en del af registreringsprocessen.

Er CUPRA Charging gratis?

Der er intet aktiveringsgebyr, du kan tilmelde dig gratis. Der er forskellige takster, der dækker alle elbilisternes behov, fra tilfældige brugere til hyppige brugere. Priserne for AC-, DC- og Ionity-opladning varierer fra takst og vises detaljeret, når du abonnerer på appen. Der er en takst med og uden et månedligt grundgebyr og forskellige priser pr. kWh.

Hvilke takster tilbydes af CUPRA Charging?

Du kan vælge mellem 3 takster – Free, Pure and Power

Hvordan opsiger jeg mit CUPRA Charging-abonnement?

For at annullere abonnementet henvises til afsnittet CUPRA Charging i MinCUPRA appen under 'Administration af abonnement.'

Fås CUPRA Charging i en virksomhedsversion til virksomheder?

Nej. 

Hvad dækker hver takst over?

  • FREE: Dette er vores basistakst. Det giver dig mulighed for at oplade uden noget månedligt gebyr. Hvis du rejser længere afstande, bør du overveje enten PURE- eller POWER, da disse giver bedre priser for opladning.                                                               
  • PURE: Denne takst er velegnet, hvis du rejser længere afstande. Du betaler et månedligt gebyr, men det giver dig så lavere priser end FREE taksten for AC og DC opladning. 
  • POWER: Denne takst er velegnet, hvis du rejser længere strækninger og ønsker at oplade hurtigere og billigere. Du betaler et månedligt gebyr, men det giver dig så lavere priser end Free og Pure-taksterne for AC, DC og især IONITY hurtigopladning.

Er der særlige takster for opladning i udlandet?

Der er ingen særlige takster for opladning i udlandet. Din takst er gældende på alle europæiske markeder, hvor Elli har ladestandere.

Inkluderer taksten noget af den faktiske opladning, eller er det kun et fast adgangsgebyr?

Taksten giver dig adgang til ladestandere i hele Europa. Selve opladningen er ikke inkluderet i taksten. Du betaler for opladningen af din bil separat, baseret på det faktiske forbrug.

Hvordan vises prisen for kunderne?

Du får vist prisen ved ladepunktet på kortet.

Hvordan bliver jeg opkrævet?

I begyndelsen af hver ny måned modtager du en faktura, der viser alle dine opladningssessioner.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan se mine opkrævninger?

Hvis du ikke modtager en faktura senest den 5. dag i måneden, skal du kontakte kundesupport. Kontaktoplysningerne kan findes på dit RFID-kort eller i appen.

Hvad er CUPRA Charging-betalingsfrekvensen?

Månedligt.

Hvad er de forskellige alternativer til at starte en offentlig opladningssession?

Der er i øjeblikket tre muligheder for at starte og stoppe din opladningssession ved offentlige ladepunkter. Én måde er at autorisere sessionen med CUPRA-opladningskortet (ved at holde det mod ladestationens kortlæser). Når du starter en opladningssession med kortet, skal du også afslutte den med det.

En anden måde at starte opladningssessionen på er at bruge My CUPRA-appen. Vælg opladningspunktet, tilslut kablet og klik på "start opladning" - efter et par sekunder (afhængigt af din internetforbindelse og opladerens servere) starter sessionen.

Den tredje metode er ved at bruge Plug&Charge-funktionen. Nogle CUPRA-køretøjer er udstyret med denne funktionalitet. Når du oplader dit køretøj med Plug & Charge, skal du blot tilslutte ladekablet til køretøjet, og opladningsprocessen starter automatisk. Efter den indledende opsætning behøver du ikke længere bruge et ladekort eller en app, når du oplader dit køretøj på en offentlig ladestation. Bemærk dog, at Plug & Charge endnu ikke er tilgængelig på alle offentlige ladestandere. Se venligst afsnittet Plug&Charge for flere detaljer.

Hvad er CUPRA Charging kort, og hvorfor er det nødvendigt?

Et RFID-kort (Radio-Frequency Identification) er nødvendigt for at tilmelde dig. Ydermere skal du bruge kortet for at aktivere din tilsluttede CUPRA Charger, og på mange stationer kan du starte opladningsprocessen med kortet.

Er et kort nødvendigt? Kan jeg ikke bruge appen til identifikation?

Da der er forskellige godkendelsesmetoder, er kortet ikke obligatorisk. Før du oplader dit køretøj første gang, skal du parre det fysiske kort, så appen kan bruges til godkendelse på stationen. Også herefter anbefaler vi, at du altid har dit RFID-kort på dig. Vær opmærksom på, at nogle af opladningspunkterne i netværket muligvis endnu ikke er i stand til at kommunikere med MinCUPRA-appen.

Hvordan får jeg et CUPRA Charging kort?

Du vil kunne bestille det i abonnementsprocessen. Kortet sendes direkte til din hjemmeadresse.

Hvornår modtager jeg mit kort?

Efter 5 til 7 arbejdsdage.

Skal jeg betale noget for at modtage mit CUPRA Charging RFID-kort?

Nej, du får det, når du abonnerer på en af vores takster.

 

Hvordan aktiverer jeg mit CUPRA Charging kort?

Når du har modtaget dit kort, skal du parre det med din konto i MinCUPRA-appen for at aktivere det.

Hvad er forskellen mellem at oplade med RFID-kort og app?

Der er i øjeblikket to muligheder for at starte og stoppe din opladningssession ved offentlige ladepunkter. En måde er at autorisere sessionen med RFID-kortet (ved at holde det mod ladepunktets kortlæser). Når du starter en opladningssession med RFID-kortet, skal du også afslutte den med RFID-kortet.

En anden måde at starte opladningssessionen på er at bruge appen. Vælg opladningspunktet, tilslut kablet og klik på "start opladning" - efter et par sekunder (afhængigt af din internetforbindelse og opladerens servere) starter sessionen.

Er kortet forbundet til den elektriske bil?

Nej, det er forbundet til din brugerprofil. 

Hvor mange kort kan der registreres for 1 køretøj? Hvad sker der, når andre medlemmer af min familie bruger bilen (er det bedst at have kortet i bilen hele tiden)?

Der kan kun være ét kort pr. kontrakt. Det betyder, at hvis din familie ønsker at bruge flere kort, skal du underskrive det tilsvarende antal kontrakter. Selvom der ikke tillader flere kort pr. kontrakt på nuværende tidspunkt, vil der blive introduceret en funktion i appen, der giver dig mulighed for at autentificere sessioner eksternt uden at bruge et fysisk kort.

Kan kortet spærres for at forhindre misbrug, for eksempel hvis jeg mister det?

Hvis du mister eller fejlplacerer dit RFID-kort, kan det spærres fra CUPRA Charging-applikationen. Vælg det kort, du vil blokere, under afsnittet "Min CUPRA Charging kort" i hovedmenuen. Når du vælger et kort, vises dets detaljer, og det kan blokeres ved at bruge "Bloker kort" nederst på siden.

Kan jeg få et nyt kort hvis jeg mister mit originale kort?

Hvis du mister dit RFID-kort, bedes du kontakte CUPRA Charging-kundesupporten. Du kan finde kontaktoplysninger i MinCUPRA-appen.

Hvad skal jeg gøre, hvis godkendelse på en station ikke virker?

Tjek din CUPRA Charging-applikation for at se, om du har et aktivt abonnement, og at du har et RFID-kort parret og indstillet som standard for opladning. Hvis appen ikke virker, skal du bruge RFID-kortet til at godkende og oplade. Hvis dette er et tilbagevendende problem, skal du kontakte kundesupport ved hjælp af kontaktoplysningerne på RFD-kortet eller i appen.

Hvor kan jeg finde mine CUPRA Charging-fakturaer og kan jeg eksportere dem?

Du kan finde dine fakturaer i CUPRA Charging-sektionen i MinCUPRA-appen.

Hvad er en Elli voucher og hvordan kan jeg indløse den?

Elli-kuponer er kuponer, der kan indløses i CUPRA Charging-sektionen i MinCUPRA-appen. Kuponbeløbet vil blive tilføjet din konto og vil blive trukket fra hver opladningssession (kun opladningssessioner, ikke månedlige abonnementsgebyrer). Kuponer kan bruges i alle takster og er gyldige til alle opladningssessioner på alle ladepunkter i Europa.

Er appen begrænset til kun at blive downloadet på én enhed, eller kan den bruges på flere telefoner eller tablets, i betragtning af at kortet er kontraktbaseret med ét kort pr. konto?

Du kan logge ind på din konto fra flere enheder.

Hvorfor er den selvstændige CUPRA Easy Charging-app holdt op med at fungere?

Tjenesten er blevet migreret til MinCUPRA-appen, hvor du får de samme opladningsfunktioner og yderligere i CUPRA CONNECT-porteføljen. Download venligst MinCUPRA-appen for at fortsætte med at bruge tjenesten.

Hvor kan jeg finde CUPRA Charging nu?

Du kan finde CUPRA Charging i MinCupra appen. 

Skal jeg oprette en ny konto eller manuelt overføre min gamle konto, når CUPRA Easy Charging-appen flytter ind i MinCUPRA-appen?

Nej, når tilkoblingen er gennemført, vil du finde din konto og dit abonnement i MinCUPRA-appen.

Beholder jeg min opladningshistorik, fakturaer, betalingsoplysninger, CUPRA Charging-abonnement, CUPRA Charging-kort og andre oplysninger, når CUPRA Easy Charging-appen flytter ind i MinCUPRA-appen?

Ja, du gemmer oplysningerne om dit abonnement i MinCUPRA-appen.

Kommer der en periode, hvor både den selvstændige CUPRA Easy Charging-app og MinCUPRA-appen fungerer på samme tid?

Nej. Når migreringen er fuldført, lukkes CUPRA Easy Charging-appen ned.

Påvirker migreringen fra CUPRA Easy Charging-appen til MinCUPRA-appen håndteringen af de eksisterende RFID-kort?

Nej. Du vil stadig kunne bruge dit eksisterende kort til at oplade dit køretøj.